Trenutno niste prijavljeni. Za prikaz svih foruma potrebna je registracija.
Imam problem sa pežoom 307 2.0 hdi 110 ks 2003 karavan. Kupio sam ga polovnog iz Italije pre 3 godine, i imam problem koji ne mogu da rešim od tada. Na malim obrtajima, do 1600(otprilike) slabo vuèe a onda krene silovito. Što veæi obrtaji sve bolje vuèe. To se dešava u oko 70% sluèajeva. Kada radi i vuèe kako treba, ide kao metak, tada mu je i ler gas na 850 rpm., i kako stajem na semafor polako pada na 800rpm. Kada je problem, ler mu je na maloj brzini 800prm i kad stanem padne na 600rpm na sekund i onda se vrati na 800rpm. Prilikom puštanja gasa i ponovnog dodavanja(prilikom promene brzina npr.) kasni sa povlaèenjem oko sekundu, dve. Dijagnostika pežo planet konstantno prijavljuje probleme sa aditivom (ECU aditiva, motor aditiva ,nivo aditiva, meraè nivoa goriva...). Kada damo komandu motoru aditiva on radi (i kada skinemo i stavimo èep rezervoara), kada smo hteli da sipamo aditiv , posle oko litre, posuda je veæ bila puna. kada smo skinuli malo crevo što vodi aditiv u rez. i kad radi motoriæ aditiv ide kroz crevo. Što se toga tièe(aditiva) sve je o.k. Redili smo i regeneraciju FAP filtera više puta i to je o.k. Razlika pritisaka je oko 0.5 mbar. Nema dima i ne smrde gasovi, pošto parkiram u garaži, pa bih osetio. Menjani su za ove tri godine protokomer, senzor bregaste, vakuumski el.ventili turbine i egr. ventil za gašenje na pumpi vis. pritiska. Da li turbina ima neki prvi stepen do 1700rpm, da li greška aditiva ima neke veze i gde se nalazi comp, da li da pogledam konektore? Pregledao sam i zaptivenost instalacije vakuuma, i to je o.k. Podatak potrošnje na bordu i realno se uvek razlikuju oko 0,6 lit. na 100(pokazuje više). Uzorak merenja je uvek na 700 do 800km. Inaèe potrošnja je oko 10 lit po gradu, a najniže kada idem na otvoreno i kada ne preðem 100 nije ispod 6,0 lit. Skro mi je prijavio i grešku sonde nizvodno od katalizatora povremeno. skinuo sam je i oèistio i sad je o.k. Dali može da zeza senzor na zamajcu, imam utisak kao kada na benzincu kasni paljenje pa neæe odmah da povuèe, i posle krene. Posebna molba za galeba i nedima, èini mi se da imaju dosta znanja i iskustva.
Offline
Dizne?
EGR?
Offline
Egr skidan, èišæen(bio èist), proban vakuum (ustima) i radi. El.ventil stavljen nov. Dizne, kad je hladan, 3 i 4 cilindar na pps-u pokazuju minus3 koma nešto(za 3 cilindar) i plus3 koma nešto(za 4 cil.) Kada se zagreje sva èetiri su oko plus-minus 1mm3. Prièao sam i sa bošistima nekim, i kažu da su pumpa vis. pritiska i dizne zadnje što crkava na HDI-ju.Na leru variraju vrednosti napona na diznama(70v Plus-minus2), pritisak pumpe od 290 do 350 bar-a, èini mi se struja od 650mA plus-minus 20, uopšte sve vrednosti jako brzo variraju da su teško èitljive. Ja mislim da je to, možda posledica, a ne uzrok i da elektronika pokušava da pegla neku drugu nepravilnost.
Offline
..ja se naradih tih pumpi i dizni sa HDI motora...ne skidaju se tesko,proveri ih kod nekoga ko ce ih stvarno pregledati u svim rezimima rada...
Offline
Za Dieselman-a. Da li za ovaj moj problem (gore naveden) može biti uzrok pumpa (ili dizne)?
Offline
Za Dieselman-a. Da li za ovaj moj problem (gore naveden) može biti uzrok pumpa (ili dizne)?
...ono sam napisao samo kao repliku na zakljucak da kod HDI ne crkavaju dizne i pumpe...inace sam simptom kasnog povlacenja obicno nije vezan za pumpu/dizne...
Offline
Ja bi uradio ono što je Galeb rekao,99% popravio auto i poslao zahvalnicu gospodini Galebu.
Offline
Gosp. Galebe, hvala na javljanju. El.ventil turba je stavljen nov, kupljen kao original u Veranu. Leptir vazduha(posle interk.) je kod mene stalno otvoren na leru. Kada taj leptir i leptir bay-pas rade? Èini mi se samo kada je ujutru hladno(ispod -5), i kažu kad radi regeneraciju FAP-a(u radionici). Ranije sam sumnjao na njega, pa sam skidao crevo i gledao i uvek je bio otvoren- ina leru i na turaži.Probao sam i da ih oba blindiram da gornji ostane stalno otvoren a donji stalno zatvoren i ništa nisam dobio. I njega sam probao vukuæi vakuum ustima i radi svaki put odlièno. Kada povuèem vakuum ustima do kraja, i kada zapušim crevo jezikom, vakuum drži, kako na leptirima, tako i na crevu turbine, zato neverujem da je negde puklo crevo. Kada ugasim auto i kada posle npr. 5 min. skinem neko crevo od vakuuma, èujem da zašišti, tako da i rezervoar za vakuum dihtuje. Leptir bay-pasa sam skidao, i on zatvara 100%, proban ustima i radi. EGR isto tako proban i radi. Nisam video, ali pretpostavljam da i pumpica tako radi, samo što ima manometar, i gledaš da li gubi podpritisak? Èini mi se da je možda neki problem sa gorivom, pre nego vazduhom, zato što obtaji na leru, kada auto dobro vuèe stoje na 800rpm. Meðutim, zaboravih da kažem, tada auto na nekih 1500rpm, na STALNOM gasu(treæom oko 50km/h-gradska vožnja) blago trza. Kada auto neæe da vuèe ler ume da padne na 600rpm na sekund-dva i onda vrati na 800 i trzanja nema. Za vikend mogu da odem na pps, samo molim te, reci mi na koje parametre i režime da obratim pažnju, pa æu da javim. Koliko se seæam, protok vazduha je imao vrednosti 500 i nešto na leru, pa kada se ugasi auto, ostajala je na 190(èini mi se-pogledaæu ponovo). Probali smo i nov protokomer da stavimo i bilo je isto.Kada radi duže na leru ili ga vozim u gradu u gužvi, èesto zna da bude dobro.Leto, npr kada je sunèan i topao dan(i suv), svaki dan uvek radi kako treba. Kako padne kiša, kao po pravilu on neæe. Ne znam da li to ima neke veze, ali to sam primetio. Da li ima veze senzor na zamajcu, da li možda on daje pogrešnu informaciju, pa kasni paljenje?Šta pokreæe turbinu pre 1750rpm? Šta govori EGR ventilu kada da se otvori? Pošto je on O.K. i ventil je nov, možda je problem u komandi? Inaèe me zanima auto mehanika i elektronika i dosta je razumem, pa te molim da malo opširnije pišeš. Unapred zahvalan. Pozdrav...
Zadnja izmjena od zole72 (14-04-2010 18:09:27)
Offline
Galebe moj, situacija je sledeæa: Juèe sam bio kod majstora i posvetio mi je malo više vremena. Greške koje je izbacio pps su: Udaljeni privremeni poremeæaj-brizgalica aditiva,raèunalo aditiva, sonda min.kol.aditiva,meraè goriva,prisutnost èepa,pumpa dodavanja, koliè.aditiva-raèunalo dodavanja(to su sve greške koje odavno i uvek pokazuje, a sve radi, na poè. posta sam više pisao o tome). Pokazuje i grešku privr.poremeæaj-signal meraèa protoka(vazduha?)-kratak spoj sa plusom i greška sonde NIZVODNO od katalizatora. Protok vazduha na leru je uvek 506 - ikad skinem konektor sa protokomera na sekund padne na nulu i onda skoèi na 506. kada dodajem gas vrednosti rastu. I to se dešava od poèetka (pisao sam na poè. više). Inaèe, vakuum je toliko slab da se jedva oseti. Kada skinem ulazno i izlazno crevo na el. ventilu(gornjeg leptira), i spojim direktno, jedva da zatvori 10%(motor topao oko 70st.). Ujutru kada je spoljna temp. bila 7st. prespojio sam creva rezervoara direktno i vakuum je bio dobar, zatvarao je leptir do kraja(preko el.ventila-motor hladan).Vozio sam ga tako i kada se zagrejao,vakuum je i dalje bio dobar i leptir je bio otvoren (na leru). Opet sam skinuo rez. vakuuma i ispitao ga i dihtuje. Da li snaga vakuuma ima veze sa temp. motora ili možda mi je oslabila vakuum-pumpa? Ima još nekih nejasnoæa- sonda FAP GORNJA pokazuje vrednost stalno 100st. Tek kada se dignu obrtaji iznad 3500rpm(u mestu) poèinje da pokazuje 152,164 177,182...Donja sonda sve vreme lagano raste i vrednosti jedne i druge su približne.Kada se pusti gas, pada polako do 148 i tada stoji fiksno(srednja vrednost?). Da li je crkla sonda pa kad povremeno proradi meni auto vuèe kako treba? Pps pokazuje grešku sonde nizvodno od katalizatora. Razlika pritisaka na FAP-u je 5,9 mbara, prosek izmeðu posl.5 regen. je 636 km. Volumenski protok na Fap-u je stalno 290m3/sat, i na leru i na gasu. Da li je to o.k? Zbog èega ima svoju neku vrednost protoka vazduha, èak i sa novim protokomerom? Imam ja još tih izmerenih vrednosti pa pitajte ako treba još neki podatak. Pozdrav
Zadnja izmjena od zole72 (19-04-2010 13:30:40)
Offline
Kada skinem protokomer sa usisnog creva i vazduh ulazi u motor VAN protokomera, protok je 506, kao i kad skinem konektor za njega. ECU uvek ima neku svoju vrednost na leru 506, bez obzira da li je protokomer zakaèen ili ne. kada ugasim auto i posle npr.5 min. skinem neko od creva èujem da zašišti. Da negde vuèe falš to se ne bi desilo, zar ne? Hoæu da kažem, kada sam prespojio rezervoar vakuuma, i kada su leptiri zatvarali i sve bilo o.k.,probao sam da vozim i ništa nisam dobio. Probao sam da menjam mesta el.ventilima i ništa.Tu je nešto drugo problem. Poslušaæu te i naæi pumpicu i probati. Šta u rezervoaru, osim dihtovanja, može da pravi problem? Kako problem sa sondom može da utièe na rad motora? Probali smo pre oko 2 godine, kada smo uoèili grešku sa protokom vazduha, da stavimo nov protokomer(Siemens) i opet isto.
Zadnja izmjena od zole72 (20-04-2010 09:47:43)
Offline
Merio sam vakuume na izlazu iz pumpe, na crevima do ventila i svuda je minus 1. Pre oko godinu dana, kada sam imao problem da auto nije hteo da se ugasi, skidao sam reg. pritiska ma pumpi vis. pritiska(bosch), i tada mi je iz pumpe ispalo malo parèence pokidanog dela tirkizno-plave gumice. Regulator pritiska sam posle promenio, a i na starom je bila cela gumica. Juèe sam skidao senzor pritiska na rail-u sa donje strane i iz senzora izvadio isto tako parèence gumice. Da li u pumpi ima neka gumica takve boje, da li se možda pokidala i da li mi to možda pravi problem?Kako mogu da proverim ispravnost protokomera mereæi otpore izmeðu kontakata?
Kada se na HDI motorima pale grejaèi motora. Kod mene na plus 30 i na minus 15 samo blicnu i ugase se. Kada je veliki minus to je problem jer auto jedva upali. Da li na pps-u može da se to proveri i podesi?
Online
Zadnja izmjena od zole72 (26-04-2010 12:23:28)
Offline
zole 72, imao sam isti problem na svom pežou 307 sw...kasnio je sa gasom i malo podrhtavao na leru........proveo sam pola dana sa majstorom....izbacio je grešku slab protok ili slab pritisak.tako nešto.oprosti nisam baš puno struèan, ali svašta je probano i na kraju se utvrdilo da ventil protoka pritiska nije baš najbolje funkcionisao......zamjenjen je i danas je skoro cijeli dan u vožnji i funkcioniše besprijekorno......nema drhtaja na leru......efikasno reaguje na papuèicu gasa i ne stresa se kad startaš........
ako je moglo pomoæi
Offline
Haso, i moj 307 je sw. Na koji ventil protoka pritiska misliš? Gde se nalazi, kako izgleda, daj malo bliže objašnjenje. Inaèe,ti si dobar ako si pola dana tražio kvar, ja ga tražim 3 godine. Da li je tebi tresao kad radi u mestu, ili kad startuješ iz niskih obrtaja?
Offline
Prijatelju, evo ti jedan savjet pa probaj. Ne košta puno. Skini poklopac zraènog filtera i na njemu æeš vidjeti senzor protoka zraka. Prepoznat æeš ga tako što ide struja na njega. Naravno prije nego li skineš poklopac otkaèi taj dovod struje na senzoru! Kupi (6 maraka) kontakt sprej za elekto spojeve, (ni sluèajno wd-40 ili slièna masna sranja) i dobro našpricaj žièice od senzora protoka zraka koje vidiš u unutrašnjosti cijevi koja ulazi u poklopac od zraènog filtera.
Ni sluèajno ih ne diraj prstima! Samo špricaj dok ne dobiju sjaj! Zapravo dobro našpricaj pa ostavi da se osuši, pa onda opet našpricaj pa prirodno osuši! Te dvije žièice koje su spojene na vrhu neèim crnim moraju imati sjaj, kao da su nove! E kad to sve napraviš zašarafi sve na svoje mjesto, utikaè stuje uštekaj u snezor i probaj auto! Danas sam to probao i mjerili smo vrijednosti! Prije špricanja je bila 500 a nakon špricanja se poveæala na 700! Auto puno bolje vuèe, odnosno prima gas! Najprije probaj to!
Dalje provjeri crijeva! Crijevo od turbine sa donje strane motora zna napuæi pa auto takoðer slabije vuèe! To moraš na dizalicu pa dobro pogledati sa baterijskom lampom odozdo! Ako je puknuto crijevo treba ga zamjeniti! Pogledaj i spoj crijeva u crijevo sa gornje strane motora, zavuèeno skroz naprijed ispod vjetrobranskog stakla! Zna popustiti spojka (šelna) ta dva crijeva, pa je treba dotegnuti! Eto toliko od mene! Ovo su ti osnovne stvari koje sam veæ sam napravio i mogu ti reæi da auto puno bolje vuèe i nema taj problem koji si opisao!
Zadnja izmjena od superbet (26-04-2010 18:11:44)
Offline
Probao sam prijatelju sve to veæ, i menjao protokomer, i creva, itd. Proèitaj pažljivo od poèetka teme, pisao sam o svemu. Vrednost mog protoka je na LERU 506, a kod tebe je bilo na max. gasu. Vrednost na leru treba da bude 250-300. U svakom sluèaju, hvala na savetima i želji da pomogneš. Pisao sam ti nešto o tvom belom dimu na drugom postu. Pozdrav...
Offline
kod hladnjaka se nalaze dva identièna ventila.......jedan je iznad drugog.......mijenjali smo taj prvi,donji.....ja ti se baš puno ne razumijem u sve te stvari ali sam gledao i asistirao, jer sam htio da vidim šta rade.......kad stojiš ono ponekad imaš osjeæajda preskoèi....nije to bilo nešto ali ono kao da mu ponestane daha......i u pravu si kod starta se sav strese......i bio je nezgodan kod preticanja pogotovo iz niže brzine......ono start mu je bio strašno lijen i onda kao da ga potjera sto vragova
Offline
prije nego što se došlo do ventila, skidali smo i protokomer i oèistili te žice, ove što navodi superbet..ali ništa nije dalo rezultat........testirali ga u vožnji èak pokazivao i lošije rezultate
Offline
Tvoj motor je sigurno 90 ks. pa imaš dva el. ventila vakuuma, ja ih imam 4. Probao sam i to, hvala na savetu.
Offline
Hvala ti, Galebe, na lepim reèima, i verovao ili ne ja sam iz Beograda, koji je pun majstora i servisa, i terao sam auto i kod ovlašæenih i mozgonja i nabeðenih...Problema ima više:npr. doðeš kod majstora i on kaže npr. pumpa vis. pritiska.Ti æeš da kažeš nije, ili da uðeš u diskusiju sa njim? On æe da ti kaže "što si onda dolazio kod mene, idi sam pa popravi ako znaš. Ili npr. prihvatiš remont pumpe, platiš i ispostavi se da nije. Šta onda? Tražiš da ti vrati pare, ili da naðe dalje šta je, a da ti to raèuna u reklamaciju? Nema šanse. Problem je što treba da posvetiš pažnju i vreme da rešiš problem, a volje i vremena nema jer ima puno posla a malo majstora, i baš ga briga što æeš da se naljutiš i odeš i što æeš svima da prièeš kako je gad, kad æ e umesto tebe da doðe drugi i gotovo. Veliki je grad i guta sve, ima mnogo posla. Drugo, veæina su ih manuelci i samo znaju da zamene ulje i da rade pajserom, veruj mi. Problem je što majstor pre svega da bude èovek, da nije nabeðen i sujetan i da ljudski prizna da je pogrešio. Svi smo mi ljudi i svi grešimo. Ja sam više puta ostavljao auto po dva tri dana u servisu da naðu šta je i vrlo otvoreno rekao" evo vam auto tražite šta je problem, ako nešto ne znate probajte,uèite, nemam ništa protiv, samo nemojte da ja plaæam tu školu"-i ništa.
Ja sam pomislio na instalaciju i merio otpore do kompa. Svi provodnici su o.k. Meni u 30% sluèajeva auto ide kako treba (pisao sam o tome), tako da jako dobro znam kako auto ide. Pritisak goriva na leru, kao i napon na diznama i struja reg. pritiska goriva(menjao sam ga) stalno brzo variraju, tako da je prit. goriva 267-314bara, napon briz. 70+-2v,struja reg.prit. goriva 647-682mA. Izmereni turbo i ref.turbo se razlikuju, izm na leru je 1012 a ref. 1153. Izmereni turbo prelazi ref. tek na 2600rpm.(auto stoji u mestu). Na punom gasu u vožnji na 3000 rpm. pritisak goriva je 1300 bara a turbo oko 2000.Kada motor NE radi struja reg.prit.goriva 47,1-59,8 (menja), izmereni turbo 1012 ref.1247. U glanim par. 1 sve je nula osim odstupanja izmeðu izmerenog i ref. pritiska goriva. Da li je to o.k.? Da li gornja sonda ima neke veze (pisao sam više o tome ranije)?Da li konstantna greška komp. aditiva (pisao sam ranije više o tome) govori elektronici da ubaci motor (ubrizgavanje) u poseban režim rada? Ciklièni odnos otvaranja RCO el. ventila pritiska turba 88 %, temp. vode 67, temp vazduha 22. Ako treba još nešto od podataka tražite napisaæu. Ako imate neku ideju šta bi moglo da bude recite. Pozdrav...
Zadnja izmjena od zole72 (01-05-2010 09:55:17)
Offline
Vezano za problem protoka vazduha - merio sam jutros napone na protokomeru, na leru kada je konektor zakaèen: Broj 1 sa plusem (na akumulatoru) 12, br.2 sa plusem 0, br.3 sa plusem 15, br.5 sa plusem 9, br.6 sa plusem 15. Kada skinem konektor i auto i dalje radi na leru br.1 sa plusem 9, br. 2 sa plusem 0, br 3 sa plusem 15, br 5 sa plusem15, br. 6 sa plusem 15. Zakljuèak je da uopšte nemam plus na konektoru, sve su minusi, a kontakt broj 2 (crvena žica) nema ni + ni- nikad. Da li je to o.k.? Da li je problem u E.C.U.? Nemam šemu, ali sam probao omski i imam vezu protokomer-E.C.U. Na koje kontakte ide kabal sa protokomera? Da li je problem što ustvari nemam napajanje na protokomer?
Zadnja izmjena od zole72 (01-05-2010 12:46:40)
Offline
Nemam još kompletnu informaciju, pa nisam hteo da se javljam, ali evo situacija je sledeæa: Skinuo sam osiguraè br1, ispitao ga-ispravan, merio dolazni napon na postolje-ima, vratio osiguraè u postolje, probao napon na protokomeru-ima, (kako-pojma nemam), sav radostan seo i probao auto-rezultat malo bolje nego pre. Našao sam komšiju koji ima 307 i ustupio mi je svoj protokomer da probam auto. Kada sam ga stavio i provozao auto utisak je skoro fantazija. To je bio drugi auto. Merio sam otpore na mom i njegovom protokomeru i vrednosti su toliko razlièite da moj ima otpore samo na tri pina, za raziku od njegovog koji ima svaki sa svakim. Èekam da odem na pps da vidim rezultate u brojevima, jer veæ sam stavljao nov protokomer i tada je bila vrednost 506. Da li se to pogodilo da tada nije bilo napajanja na protokomeru, videæemo, moguæe je. Kad budem imao komplet informaciju, javljam. Pozdrav...
Offline