Trenutno niste prijavljeni. Za prikaz svih foruma potrebna je registracija.
iz ove moje konstatacije dali mislis daje iaw59f da kazem osetljiv na ovaku vrstu povratnih struja jer ipak je to praznjenje 18kw
Po teoriji je osjetljiv i te kako, mada u praksi ne mora znaciti da ce bas odmah crknuti ako preskoci jedna varnica, ali i moze odmah prvi puta. Problem je kada ovakvo "terorisanje" ECU-a trajeduze vremena. Unutra je kao, sto znas, veoma zahtjevan sklop koji nadgeda rad citavog motora i upravljanja njime.
Sve se odvija na digitalnom nivou, koji se kasnije po potrebi pretvara u analogni u pojedinim dijelovima ovisno od zahtjeva senzora koji se kace na njega ili driveri koje on pogoni unutar samog ECU, ili eksterne releje i slicno.
Svi ulazni senzori na koje se spaja ECU su vecinom analogni, poput senzora temperature, gdje je bit u tome da ovisno o promjeni stanja napona u PTC-u ECU vidi stanje recimo temperature motora. Ima i digitalnih ulaza poput recimo prekidaca kod kojih je stanje 0 ili 1 te ecu to vidi kao digitalni nivo. Na digitalnom ulazu ECU ostavlja logicki nivo obicno 5V , a prekidac od kojeg se ocekuje informacija, taj nivo spaja na masu ili ga ostavlja "u zarku". To je recimo jedan primjer digitalnih ulaza. Postoje naravno i digitalni terminali za komunikaciju sa ostalim sklopovima popur BSI-a OBD-a i slicno. Analogni portovi kao recimo mjerenje temperature ocekuju promjenu napona u nekim zadatim granicama.
Sve te podatke obraduje cetralni procesor (mikrokontroler) unutar samog ECU-a koji radi na odredenoj frekvenciji koja je obicno definisana kristalnim oscilatorom (kao PIC mikrokontroleri) i ona mora biti veoma stabilan. Sve podatke i parametre koji su mu potrebni za rad ECU drzi u svom EPROM-u i sa njime u radu non stop komunicira. Sam mikrokontroler ima ulezne i izlazne portove. Sa ulaznih ocekuje stanje, a na izlazne daje naredbe koje ce ostatak hardvera unutar ECU ili izvan njega izvrasvati.
Ovo je uprosteno objasnjenje, a sa njime hocu reci slijedece u vezi tvoga pitanja:
U koliko se pojavi neocekivan udar vanjskog faktora poput recimo probijanja visokog napona sa bobine natrag u ECU, sav sklop unutar ecu se "zbuni", moze se desiti da frekvencija na kojoj radi u tom trenu promjeni takt, ili da u EPROM nezeljeno upise nelogicno stanje nekog parametra i tako "naopako" nastavi raditi. Sta se sve moze desiti u tom trenutku se nemoze predpostaviti, niti se kasnije doci do zakljucka sta se pogresno odigralo u nekom trenutku.
Zanimljiva je i jos jedna pojava koja se veze uz problematiku rada na dva cilinra kod IAW59. Naime, ako motor i proradi kako treba, ima lose performanse u nekim slucajevima, bas zbom mogucnosti da je u EPROM upisano neko nelogicno stanje.
Primjera radi moze se desiti da je donja i gornja bazdarena granica lambda sonde pomjerena u neko nelogicno stanje, te ECU tada vidi da je CO2 previsok ili prenizak, te to pokusava tada kompemzirati smanjenje dotoka goriva ili povecanjem, ili promjenom ugla paljenja. Sve se to ocituje kao los rad motora, mada je lambda sonda u stvari ispravna. Moze se destit i da ima pogresnu informaciju o polozaju bregaste osovine te time automaskki grijesi kod paljenja. I jos brdo otoga...
A sve to moze izazavati iznenadan naponski šok koji moze doci iz bobine natrag preko kabla kojim se drajva.
Samo pogresno stanje u EPROM-u se da korigovati ponovnim flashanjem vjerovatno. Ali je problem kada unutar ECU nastarda fizicki neki od elemenata zbog prenapona.
Driveri bobine, gore vec spomenutu IGBT tranzistori su unutar samog ECU, a njihovo upravljanje pogoni direktno mikrokontroler. Samim time je veoma moguce da pojava prenapona na njima zbuni ili unisti sam mikrokontroler ili same tranzistore, ili upise pogresno EPROM.
Kod dijagnostike ovog problema kood greske obicno prikazuje neispravnu bobinu za cilindre 2-4 (ili drugu koje pogoni druga bobina), sto na kraju i jest tacan podatak ali samo iz toga razloga sto su osteceni tranzistroi koji je drajvaju, i sama zamjena bobine nece odkloniti kvar ukoliko je driver ostecen. Promjena bobine je u stvari odklanjanje uzroka kompletnog kvara. ECU nerad bobine ne vidi "ocima" kao sto vidimo mi, nego nedostatkom protoka struje kroz pomenute tranzistore, ili uporedivanjem ocekivanog nailaska CO2 na lambda sondu nakon takta paljenja i takta izduva, tako da i ako je bobina ispravna (nakon zamjene) on je vidi kao neispravnu jer ne rade tranzistori. U tom slucaju (predpostavka) zatvara dovod goriva na cilindre koje drajva ta bobina s ciljem da ne unisti katalizator. Ista greska se moze javiti i u slucaju da drajvanje injektora nije ispravno, i jako je tesko zakljuciti sta je u stavri neispravno, jer u oba slucaja prestanak rada dva injektora je slijed dogadaja, dali samom neispravnoscu drajvera injektora ili naredbom mikrokontrolera da obustavi isporuku goriva cilindrima koji nemaju ispravno paljenje.
Sam problem šokiranja ECU-a moze se izvesti i nenamjerno sa principom da bobini skinete kablove prema svjecicama sa ciljem da provjerite dali baca varnicu. Ali to je greska. U tom trenutku varnica skace na najblize moguce mjesto, a to je po nesreci kabal koji vodi do ECU, ili obiznja masa u sretnom slucaju. Isto tako ako je izolacija unutar same bobine losa vi varnicu i ne vidite, ali je ona skocila unutar nje i vratila se u ECU. I eto problema.
Ovu teroiju razradujem bas iz razloga da utvrdimo uzrok kvara ECU-a. Sva ova teorija nije vezana iz direktnog iskustva rada pomenute IAW centrale, jer je ne poznajem dovoljno unutar same nje, a do same dokumentacije unutrasnjeg sklopa je skoro pa nemoguce doci, barem meni, ali sam ove teoreske predpostavke prenio iz druge oblasti kojom sam se bavio kao elektronicar, koja je imala slican sistem rada, i slicne probleme a preslikano na ovaj problem dalo bi se zakljuciti da je u stvari to uzrok kvara.
Edit: 12.9.2009.
Njuskajuci po netu s ciljem da potkijepim svoje tvrdnje o uzroku izgaranja ECU jedinica, naletio sam na skoro istu konstataciju koju sam gore opisao, dakle skoro je pa sigurno da bobine unistavaju ECU, i da ih je pri promjeni ECU-a svakako pozeljno zmjeniti... Tekst je elijedeci:
"These Punto ECU's are failing in huge numbers causing the engine to misfire on two cylinders, the fault is originaly caused by the ignition coil spiking back to the ECU and blowing the coil drivers inside the ECU. When the ECU is changed the coils should be replaced at the same time to avoid any possible damage to the replacement ECU."
Evo i link:
...u današnjim ecu-ima pa tako i iaw59f-u koriste se IGBT tranzistori za pojaèala paljenja koji su spoj mosfeta i bipolarnog tranzistora...opis u prilogu
Procitao sam, ali nisam znao da se IGBT koriste u IAW59. Posebno je zanimljiv dio "tiristorskog efekta" sto bi u ovom slucaju i mogao biti problem. Sama frkevencija nije bitna jer paljenje ima relativno malu frkevenciju, ali su struje prilicno visoke, pa je moguce da se IGBT "zaglavi" kao tiristor, ali ne pregori zbog njegove izdrzljivosti, a posto je sam MOSFET moguce je lako da mu smeta povratak visokog napona iz bobine, pa je moguce da ga to zaglavi i na kraju spali.
Sve ovo govorim s ciljem da uspijemo zakljuciti zasto je ovako cesta pojava pregaranja i neisparavnog rada IAW59 centrala, jer je moje misljenje da je uzrok u stvari bobina koja vrati dio visokog napona u ECU i tako ga zbuni ili unisti...
Veliki ja broj istih simprtoma koji se jave nakon duze vremena, obicno 2-3 godine rada, sto po logici znaci da dolazi do slabljenja necega u sistemu paljenja. Dali je to izolacija primara i sec. u bobini ili necega drugog, ostaje vidjeti, ali je moje misljenje da je potrebno zamjeniti i bobine pa cak i kablove ako se zamjeni ECU, jer ako je u njima problem i novi ECU ce brzo stradati.
Tome u prilog govori i cesto pregaranje tankog voda koji ide sa mosta pinova do samog tranzistora unutar ECU, sto ce reci da tu protice veoma velika struja. Ili je sam sklop poddimezionisan prilikom samog projektiranja, ili bobini nekoliko zavojaka ode u slus, pa tada vuce mnogo vecu struju nego u normalnom radu.
Po slijedecoj slici se vidi da u sklopu drajvanja ulogu igraju cener diode, sto opet samo potkrepljuje moje predpostavke da ako se pojavi visoki napon natrag iz bobine, vrlo lako je moguce da one stradaju prve.
Razmisljam da posudim instrument za mjerenje proboja izolacije pa provjerim koliki je probojni napom izmedu primara i sekundara bobine. Isto tako nebi bilo lose provjeriti i induktivitet primara starih bobina u odnosu na nove, pa ako se ispostavi da je probojni napon mali ili je induktivitet primara pao, onda smo 100% sigurni da bobina unistava ECU.
To ti je tip softvera.Kad budes dekodirao taj drugi,pre toga iscitaj dump iz tog m3,pa kad iscitas taj sto ti je m2,kad budes trebao da upisas ponovo,upisi taj m3 sto si imao.Taj auto je imao drugu opramu.tvoj ako se ne varam moze imati samo el podizace i nista vise od opreme
Dakle nema razlike u hardweru? Tacno, moj ima samo podizace i centralnu bravu, dva airbaga, nema klimu.
Po tvome M2 moze umjesto M3. A sta mu znaci ono HW003/3502-ML2 ?
Unutra nije bipolarni tranzistor nego fet i na njegov source je masa
Hmmm, nisam znao. Sve sam svodio na predpostavku, po sistemima koji su se ranije koristili za elektronska paljenja.
Sada se i tu otvara pitanje zasto su koristeni FET-ovi, jer je poznato da su oni osjetljivi na vrsne vrijednosti napona i na staticki elektricitet (kada su sami bez okolnih elemenata). Veoma je moguce da ove FET-ove "ubije" bobina kojoj probije izolacija sa sekundarne strane prema primarnoj, i tako vrati natrag visoki napon i osteti FET. Isto tako je moguce da ako je svjecica losa ili neadekvatna ili su kablovi u prekidu ne moze odvesti visoki napon na masu, pa taj napon nema tada kuda i moguce je da preskoci sa sekundara na primar i tako spali tranzistore.
Inace u ranijim izvedbama elektronskih paljenja su koristeni bipolarni tranzistori sa velikim vrsnim vrjenostima napona bas zbog toga, a izmedu emitera i kolektora obavezno je bila jaka shotky damper dioda koja je ponistavala kontra idukciju iz bobine. Tu su se koristili i BU 508 ili slicni trazistori koji se inace koriste u tv prijemnicima za drajvanje viskokonaponskog trafoa i horizontale i imali su probojni napon C/E oko 1500V i u kombinaciji sa diodom obicno im nije smetala kontra idukcija.
Rijetko se u takvim sklopovima koriste FET-ovi, a li eto izgleda da su ih ovdje stavili kako ti kazes. Usput, mjerio sam izmedu drain i source i ovdje ima dioda koja je koliko sam mogao vidjeti izradena na istom komadu silicija na kojem je i tranzistor....
Ima masu i preko konektora
Po autodati nema! Zanimljivo ali nema. Samo preko sarafa koji idu na usisnik. A i ocigledno je da nema (ili je losa) jer kad ECU stoji u zraku na konektorima, svjetli i kljuc, pumpa sama radi i naravno ne pali....
Vrlo lako je u stvari to uzrok sto stradaju driver tranzistori za bobine. Naime oni rade u spoju gdje je kolektor tranzistora vezan na masu a na emiter je sopojen jedan kraj bobine a na bobinu dolazi 12v. Ako se desi da masa oslabi onda svu masu dobija samo preko tih kolektora i kolektora tranzistora koji otvaraju dizne, a posto su ovi od bobina izlozeni velikom protoku struje moguce je da oni stradaju prvi....Predpostavka.
Desi se nekad kod tih centrala da nemaj izlaz na dizne.kad se to desi mozes da ga bacis.Znas koje dve dizne nemas u tom trenutku kad te zeza?
Ne znam. Nisam provjeravao, to je samo predpostavka, jer je moguce da kad ECU vidi da mu ne radi jedna bobina, iskljuci i dovod goriva tim cilndrima da nebi unistio katalizator. A poslije kad proradi ne otvara vise dizne jer je zabiljezio kvar. To je predpostavka.
Usput nasao sam IAW 59F.M2. Jel on medusobno zamjenjiv sa M3 jer je kod mene M3 u autu i koja je razlika izmedu njih jel zna neko??
Pozdrav,
Ja sam auto uzeo. Sad ostaje naci nevin ecu. IAW 59F M3 HW003. Ona relacija koju sam imao je otpala, covjek prodao ECU.... Ovaj se jako cudno ponasa. Kada je hladan auto upali i radi na sve svjece. Kad se ugrije ugasim ga i pri sljedecem paljenu radi na dva cilindra. Zanimljivo je da baca vranicu i tada na sve 4 svjece, ali ocigledno tada zatvori dvije dizne iz nekog razloga pa mu ga dode na isto. Otvarao sam ga i nije prekinut vod ni jedan sa tranzistora. Znam gdje obicno bude.
Zanimljivo je (slucajno sam otkrio dok sam klemao kolegi drugi auto da upali ) da ako mu se desi pad napona odma pobudali i krene radit na dvije svjece... Sve se nesto kontam da nije do mase negdje ....
Jako cudno, ovo jos nisam susreo. Obicno ili radi ili ne radi.
to sam i napravio.....i dam kontakt i proradi pumpa za gorivo ali se ne ugasi lampica od kljuca i auto nece upaliti.....treba li kod tog postupka ecu biti spojen na instalaciju od motora ili se moze to napraviti vani na stolu jer ja sam to radio na stolu
Imao sam isti problem! Stvar je u tome da ECU masu dobija iskljucivo preko hladnjaka (glupost), i ako stoji samo "na zicama" pumpa radi sama , code kluca gori i nece upaliti. Kad mu dovedes masu na hladnjak pumpa se usuti i sve radi! Nevjerovatno da glavna masa dolazi samo preko hladnjaka, a moguce je da se dovodi i preko konektora, ali vjerojatno je losa, pa u svakom slucaju mora imati masu na strani hladnjaka.
Ja sam prilicno nov u svemu ovome, pa me zanima slijedece (nemojte se smijati, nije sramota ne znati, nego ne pitati!):
1. Galleto se kaci na OBD2 port u automobilu i nije potrebno skidati ecu, ako sam dobro shvatio ?
2. Sam pojam "flashanja" koristen u ovoj terminologiji auto dijagnostike mi nije jasan. Ja sam inace kao elektronicar flashao razne EPROM-e, ali sa fajlovima koje sam imao, i u savsim drugacije svrhe nego ovdje. Ovdje se spominje iscitavanje i ponovno vracanje fajlova. Sad me zanima jesu li to modifikovani fajlovi, ili neki defaultni koje proizvodac pravi za te ECU ili nesto trece???
3. Pojam "uciniti ECU nevinim" shvatam, ali mi nije jasno jeli se taj ECU samo "pobrise" ili se u njega upise neki defaultni dump koji dode sa Galletom? Primjetio sam da ima mnogo fajlova koji dodu u jednom folderu ali mi nije jasno kakvi su to fajlovi? Modifikovani ili defalutni kao iz tvornice? Ili nesto trece?
4. Sam Galleto i OBD2. Jel moram imati bas taj interface pravljen iskljucivo za Galetto ili moze bilo koji OBD2 interface koji se spaja sa racunarom preko USB ili RS232?
Hvala svima koji bi odvojili vremena da mi objasne!
tko nije riskiro nije profitiro.......
ako neces uzeti taj ecu ,bsi kjuc,brava 150 eura aj to uzmi i posalji meni ..
naravno ja placam..........
Ja svakako narednih dana moram odluciti sto cu.... Ako se ne odlucim da krenem ka svemu tome, poslat cu ti mail pa se mozemo dogovoriti oko toga ECU, ako ga ovi u meduvremenu ne prodaju jer to je JEDAN JEDINI na sirem prostoru. Sve sam otpade obigrao uzduz i poprijeko...:(
Ja sam uspio pronaci na otpadu ECU + brava, kljuc + BSI za 150 €... (usput receno, ne zele prodati sam ECU) Ali je problem sto ne znam jeli to ta serija kao u autu koji bi uzeo, a sada ne mogu doci do njega da skinem stari ECU da pogledam. A i nisam 100% siguran da je ispravan i ovaj na otpadu. Jedina mogucnost je da to sve saznam ako kupim auto kao takav (pokvaren) pa da onda krenem eksperimentisati, pa me zanima sta mislite dali se isplati krenuti na taj korak?
Strah me da ne kupim auto, pa budem imao vise problema nego koristi....
I još mi jedna stvar nije jasna bas najbolje:
Ako je ECU od drugog auta, jel ce on kada se "ocisti" sam podesiti otvaranje dizni, kolicinu goriva, polozaj trootla, lambda sondu, vrijeme paljenja i ostale parametre? Ili se moze desiti da auto ne radi kako treba jer je imao stanje upisano sa predhodnog motora, ako sam ja shvatio da to tako funkcionira?
pazi imas 59 f m2 ili m3
razlike m3 ima :dvije lamde sonde i senzor bregaste sto m2 nema............fiat se podesi sam kada se ugrije na radnu temperaturu ,sto ne znaci kad upali da ce odma ok raditi........
trebaces jedino napraiti sinhronizaciju senzora bregaste i senzora radilice....mozda....
to je rucna procedura.............
Cini mi se da se ovdje moje stanje komplicira, sve vise se hladim od tog auta, mada je jeftin...
A sto se tice one procedure s dodavanje gasa do blokade tri puta, to sam vidio kada je uradeno, i iza toga je auto krenuo raditi kako treba (a prije toga je radio na dvije svijece), ali kasnije nakon 2-3 paljenja ponovo poceo potucati, ali se kasnije stabilizovao, mada je opet upalio lampicu za gresku.... Zanima me jeli to procedura sa gasom do blokade samo za uparivanje ECM i BSI ili se sa tim postupkom podesavaju i ostali parametri u ECU, tj jeli tada ECU zapisuje stanje motora ili samo stanje BSI?
DAEWOO LANOS UPALIO !!!
Za vikend sam nastavio rad na ovom projektu i u nedelju poslije niza pokušaja upalio auto.
Zvanièno se radi o standardnoj serijskoj komunikaciji 8,N,1 na 10400 bps. Auto (ECM) postavlja pitanje od 11 bajtova, zatim slijedi pauza od oko 10ms pa IMMO EMULATOR šalje odgovor 11 bajtova sa pauzom izmeðu u dužini trajanja jednog bajta.
Na bajtu 4 i 5 je razlika koja je u odgovoru izgledala je kao konstanta, ali sam ipak logièkim operacijama napravio odgovor da bi bio 100% siguran.
Kljuèni je bajt 11 koji isto ima u igri logièku operaciju XOR.
Moram malo popraviti prijemnu liniju zbog toga što mi logièka nula koju pravi ECM nije dobra bez obzira što mi je ulaz na PIC16F876A na potru C smith triger.
Ovo me stvarno odusevljava!!! Jos nisam vidio ovoliki trud, pristup i znanje! Svaka cast!
to ti stvarno neznam ali meni su svi dobro radili koje sam tako napravio...a u zadnjih 2 tjedna ih je bilo jedno 5 komada i svi rade ok.....
Ja sam ovaj otvorio ali ni jedna jedina zica nije otkacena na zalost....
neznam odakle si ali kod nas se prodaju po 200e.....
BiH. Hmmmm, prilicno skupo!
I još mi jedna stvar nije jasna bas najbolje:
Ako je ECU od drugog auta, jel ce on kada se "ocisti" sam podesiti otvaranje dizni, kolicinu goriva, polozaj trootla, lambda sondu, vrijeme paljenja i ostale parametre? Ili se moze desiti da auto ne radi kako treba jer je imao stanje upisano sa predhodnog motora, ako sam ja shvatio da to tako funkcionira?
po njemu nemoras nista raditi ako ti je on par sa kljucem od auta....samo napravis nevin novi ecu sa gallettom i spojis na auto i to je to....auto mora paliti i raditi
Aha, sad mi je jasnije, hvala! Kljuc jest od tog auta i BSI je njegov. Dakle jos naci ECU "zašiti mu junfer" i to je to....
Samo sto ja jos nisam nacitsto dali sebi da uzmem taj auto....
(Znam da sam malo dosadan, zna li ko orijetaciono cijenu polovnog ECU u € ? )
I još mi jedna stvar nije jasna bas najbolje:
Ako je ECU od drugog auta, jel ce on kada se "ocisti" sam podesiti otvaranje dizni, kolicinu goriva, polozaj trootla, lambda sondu, vrijeme paljenja i ostale parametre? Ili se moze desiti da auto ne radi kako treba jer je imao stanje upisano sa predhodnog motora, ako sam ja shvatio da to tako funkcionira?
bsi ti se nalazi iza kutije od osiguraca u kabini.....tocnije sama kutja osiguraca je djekovima spojena za njega i u njemu se nalazi kod u memoriji i sva potrebna elektrronika da se iscita kod iz kljuca i usporedi sa kodom u ecu-u.
Aha, kontam sad. Dakle, neminovno je dosta zahvata i oko BSI ako bih mjenjao ECU ?
nebi bas rekao da se ne moze napraviti .Meni ih je covjek uradio 20 -tak i ni jedna se nije vratila.......
to u tebe kad ostoji 20 min ,upalis,u prvi mah upali na dva cilindra memorira jednu bobinu te onda proradi
kako treba.TO JE POCETAK...........
Pocetak problema mislis?
Jednsostavno ga je popraviti ako se otkacila strana tranzistora koja ide ka izlaznim pinovima, uradio sam ih dosta pa znam. Ali ako je dole na tranzistoru prekid u to samo mozes gledati.
Inace sam prilicno "nov" oko auto dijagnostike, mada sam dosta elektronike radio za auta, ali me i nije posebno zanimalo kako sve ukupno funkcionise, jer su mi automehanicari vecinom donosili module ECU, klima, ABS I slicno koje je trebalo "hardverski " popraviti tako da auto u vecini slucajeva nisam ni vidio pa nisam mnogo razbijao glavu o kompletnoj teoriji rada.
Sada sam vidio da je ova oblast autoelektronike poprilicno zanimljiva, jer se sve vise zasniva na samoj struci elektronike, pa sam se poceo intezivno baviti i time jer mislim da je meni kao elektronicaru veoma lako "pohvatati" svu problematiku i siteme rada tih sklopova, dok je recimo obicnom automehanicaru to velika misterija. Jos nisam "pohvatao" sve oko autodijagnostike, i stavri poput "sta sa cime ide, sta ne ide, koji dijagnosticki alati i slicno" , mada intezivno radim na tome jer mi se ova oblast cini jako prespektivnom za zaradu, jer su kao i sto sami znate popravek televizora i slicnih elektronickih uredaja sada jako neperspektivni zbog pada cijena novih uredaja pa samim time i servisiranje se vise ne isplati.
Tako ja odoh u autoelektroniku )))
(ovo je bio mali off)
Sad oko Punta: Koliko sam shvatio dovoljno bi bilo naci ispravan polovan ECU, upariti ga sa imobilajzerom i da to onda radi kako treba? Jer ovom ECU ocigledno nema spasa.
Zanima me jos sa cime je "vezan" kljuc. (ne mislim komunikacijom, to znam) Jeli sa ECU ili sa BSI modulom? On (BSI) stoji dole negdje kod ploce osiguraca ako se ne varam?
Auto mi izmice iz ruku polako, pa me zanima koliko se isplatno "zavaliti" za njega? Ili ga ne uzimati?
kod njih ti oce u samome ecu puknuti ona srednja zica koja ide na tranzistor koji sluzi kao drajver za bobinu.....kad ona pukne auto radi na dva cilindra,a kaj se tice zamjene tog ecu-a drugi moras odkodirati jer to to ide inace u paru sa kljucem i bsi-om (kutija sa osiguracima u kabini)
Kontam. Ali zanimljivo da radi nekada, nekada ne. a ako pukne ona zica koja ide na tranzistor unutra pomoci mu nema, sve je u tecnom silikonu. Jedino je moguce zaletovati ako je pukla ona koja ide gore ka pinovima.
Jel ja mgu uzeti bilo koji ECU sa otpada od punta 1.2 pa ga isprogramirati za kljuc koji imam, jednostavno receno ? Da se dzaba ne zavaljujem u kupovinu tog auta ako cu imati problema dalje oko ecu?
Pozdrav,
Kad smo vec kod toga rada na dvije svjecice, ja bi mogao prilicno jeftino kupiti Punto 1.2 2000.g. sa tom greskom na motoru.
Inace sam elektronicar pa me automehanicari cesto zovu da im radim elektronike na autima , te sam tako naletio na ovaj auto sa tom greskom. Otvorio sam ECU, (i onako od njega nema nista) i nije klasicni problem da se otkaci neka od onih tankih zica koje idu na pinove konektora.... Na dijagnostici je pokazivao gresku jedne bobine (a nije bobina u kvaru). Obrisali smo gresku i radio je kako treba. I kad je gas pritisnut do blokade nekoliko puta, onda je proradio kako treba (privremeno vjerovatno) i kreuno raditi normalno, ali pri slijedecem paljenu je malo "potukao" i ponovo krenuo raditi kako treba...... A zatim je ponovo upalio lampicu za gresku, ali nismo poslije stigli kaciti dijagnostiku, a vjerovatno bi opet pokazao gresku bobine....
E sad, znam ja da njemu ne gine mjenjanje ECU (predpostavljam) pa me zanima kolika mu je cijena i jeli dovoljno samo fizicki promjeniti ECU ili tu ima jos nekih podesavanja prilikom zamjene. Cak mi je nesto naumpalo da mozda nije u pitanju paljenje nego mozda i otvaranje dizni ili same dizne.....
Jel mi moze neko odgovoriti?
Hvala!