Trenutno niste prijavljeni. Za prikaz svih foruma potrebna je registracija.
Najjednostavnije kupis hamera i ne bojis se nikoga na putu...:-) Jedan drugar,ciji su starci naravno imucniji u gradu vozi hamera trojku auto od 2.2m sirine , gume 335 siroke, felge ogromne preko 22 inca, da ne nabrajam rol barove itd,pa koga da se takav boji na putu ili ne daj boze da cukne nekoga. Dodje mu neki mali fiatic, moze mu se doslovno provuci ispod tockova. Ali danas je bitna konstrukcija sasije da ostanes ziv ako se ne daj boze na velikim brzinama desi udes i molis boga da se popale silni airbagovi itd.
Razumem vas sve ljude zato sto smo uglavnom svi takvi i naravno zelimo da nam auto bude jak kao tenk, kako blatobrani tako i branici, vrata itd...ali pogledajte samo branike i spoljasnju plastiku novih auta. Konkretno mercedes e klasa 2004 npr, toliko je jadna da na autoputu ako covek ide 160 iza njega vidi se kako lagano podrhtava branik na sredini, stvarno ocajna plastika. Ujak moj vozi autovec 5 god i znam mu svaku manu i vrlinu. I ja sam vozio safrana 5 godina koji je toliko cvrstu limariju imao i jake branike,da se slobodno mozes nasloniti na bilo ciji ako se tesko parkiras i nista ti ne bude, jednom je zena neku koleginicu sa posla oduvala na parkingu sa prednjim krajem koji je bas dugacak na tom autu,ova imala nekog fiata i zeni otpao zadnji tocak, odvalilo se sigurno nesto trulo kod solje amortizera , a na safranu slomljeno staklo od zmigavca i napukla maskica ispod fara a na braniku dve male brazde na onoj sirokoj lajsni. A kad vec toliko nipodastavate francuze, pogledajte malo kres test e klase (buljavi) sa dva fara napred i recimo lagunu iz 2003god sve ce vam biti jasno kakva se steta desi na autu. Bitna su ojacanja i konstukcija sasije na pravim mestima a ne neki tvrdi spoljasnji limovi a tek plastika koja nista i ne predstavlja osim ukrasa i nesto malo aerodinamike. Ima mnogo gresaka u konstruisanju auta bas zbog prestiza,da bi dobili na sirini i duzini a ustvari prave se na platformama manjih ili prethodnih modela. Konkretno pezo 607, auto skoro 5 metara, zadnji kraj ogroman, super izgleda, a spucas se napred sa 60 km-h direktni i gepek se od siline udarca sam ulubi i skrivi lim sa strana, toliko o jacini zadnjeg dela.
Za neobavestene, plasticni blatoran je napravljen zbog standarda u EU koji zahteva i odredjenu bezbednost pesaka i lica koja mogu nastradati u sudaru sa automobilom. Naravno pri brzinama do 50 km-h. Pogledajte malo crash testove na internetu pa ce vam neke stvari biti jasnije.
Sto se tice tvog pitanja u vezi lampice sto svetli za akumulator, odmah da ti kazem da tu nema neke velike filozofije. Zice od alternatora idu do kopmjutera u motoru i do akumulatora. A od kompjutera direktno na lampu na instrument tabli. E sad moguce je da kontakti na tabli ne nalezu dobro ili jedino odstaje da kompjuter brljavi. Osim moga moguce je da brljavi i regler na alternatoru koji diriguje punjenje akumulatora. Ako nije regler onda je alternator u kvaru, puni ali ne dovoljnim naponom ili previsokim pa kopjuter detektuje kvar i pali ti lampicu od akumulatora...Uymi drugi alternator, naravno polovni jer novi kosta nenormalno.(kao da je ultra visoka tehnologija, mos*
misliti obrnuti eletkro motor sa namotajima)
pa ima sprejeva,mogu pomoci da se to sredi ali u nekim slucajevima kratkorocno. Meni se desilo na laguni II da ne radi grejanje zadnje sajbe,a grejanje retrovizora radi i sve funcionise kada se upali taster za klimu. A osiguraci relej u redu i sve se nalazi na jednoj instalaciji. I onda polako krenem od zadnje sajbe, skinuo tapacirung na gepeku , seve raskopao i sve ok. Tek u gepeku sa leve strane kad se skine izolacija i tapacirung vidi se jedan veliki plavi konektor sa 20-ak i vise zica i bas onaj koji greje zadnje staklo iglica korodirala i malo stopila plastiku od pregrejavanja. na kraju sam ocistio iglicu i zenski deo konektora i dodao jos jedan spoljni konektor a povezan na zicu od grejaca, (odnosno podebljao zicu i duplirao kontakt-i sad nema problema)
daljinac je problem. Nemoguce je da hoce da radi dve funkcije a treca nece. Releji i osiguraci u autu su ok,jedino taster zeza, garant se odlemila nega nogica na dugmicu. Imao sam slican problem sa kljucem od lagune. Dugmic se cini na prvi pogled ok ali usled habanja se malo iskrivio limic i popustili zalemljeni kontakti
U pitanju su kontakti na elekto instalacijama. Ako ti svetli akumulator na tabli ,verovatno je negde prekid instalcije do table. A to se moze desiti i usled prljavstine iz motora kad zaprlja kutiju sa osiguracima i relejima kod motora posto i nije bas nesto narocito zasticena od spoljnih uticaja. Moguce je i da dodje do kondenzacije unutar kabine usled jaceg grejanja a da je napolju veliki minus. Slicno mi se desilo u jednom Safranu , korodirale iglice na cincu i to bas na zici koja je zaduzena za potopnu pumpu u rezervoaru, desilo mi se na 180 na autoputu jednostavno auto se ugasio. Razlog: klima radila na max toplini a napolju skoro - 20, (austrija 2006 god). Npr u Renolima je cest slucaj da nesto ne radi a osiguraci i releji ispravni. A kvar u konektorima koji spajaju zice, a pocevsi od motora pa do zadnjh vrata ili gepeka npr moguce je da se zica prekida sa 4 ili 5 cinceva. Tu dodje do predrejavanja, kontakti korodiraju i javlja se kvar. A sve to zbog slabijeg osiguraca koji se odnosi na te uredjaje ili nedovoljne debljine zice.
Resio sam kvar konacno! Izgleda da je neka voda usla medju osigurace kod motora kad sam skidao akumulator,a mora se skinuti i poklopac tih osiguracaa kisa i sneg samo padaju,sigurno se i neki led danas uhvatio. Pregoreo jedan osigurac od 70A,kasnije sam u autodati nasao da je to osigurac od releja koji je zaduzen za kontakt. Ali ni to nije sve, upalim ga sve u redu odvezem se par kilometara i vratim nazad,kad nece da upali ponovo, a
sve drugo radi cak i svetli dugme od paljenja kad se pritisne, i skontam da je imobilajzer nesto labav sto je nakacen na volan. Kontakt prima ali crvena tackica od alarma i dalje svetli. Na kraju ustanovim da se sraf koji drzi immo zaglavio za njegovo perce sto zakljucava volan. Najgore sto se cuje da radi otkljucava i zakljucava volan ,kao sve je u redu,a kao alarm i dalje radi. Skinem to sve i vratim ponovo i upalim bez problema. Eto i ko zna po koji put sam svoj majstor-mogu misliti sta bi mi sve ustanovio majstor,a tek paprena cena. Uglavnom sad je ok. Pozdrav i hvala
Za minus imam samo jednu zicu koja se vidi odozgo kako je zaserafljena direktno na blok motora!
E,hvala na savetima, nadam se da ce nesto biti. Evo vec celi dan punim akumulator,madam se da cu nesto uspeti.Cini mi se kao da je sosta slaba struja bila prvi put kad sam pokusao upaliti. Nece da radi centralna,a za zmigavce i svetlo cu videti za koji trenutak. Najgore mi je to sto je automatik pa stoji u P(kao da mi nije dovoljna rucna?) i sad bez kontaktane vredi stiskati kocnicu,nece da otkljuca onaj zubic sto blokira veliko dugme rucice automatskog menjaca.Ali cini mi se da u uputstvu o autu pise nesto o tome kako da se prebaci u N, posto je to cisto mehanicki posao. Sumnjam cak i da masa negde gubi jer je padao sneg i kisa kad sam skidao vani akumulator, mozda voda negde usla medju osigurace itd...
Samo da napomenem da li postoji mogucnost da prilikom bas slabe struje pocnu da brljave releji i klackaju samo? To mi se desilo letos kad je bila ista situacija sa akumulatrom posto je burazer slusao muziku nekih 2 sata sa ful basom, probao sam upaliti auto, a neki relej kod motora samo klacka velikom brzinom,cak se ni kljuc ne moze izvaditi sve dok se ne odvoji akumulator.
Jutros mi auto nije hteo upaliti, vergla malo ali posto ionako imam vec dosta oslabljen akumulator,pa jos plus i ova hladnoca na sve to-skinem akumulator i punim ga nekih sat vremena u nadi da ce biti dovoljno za start. Kad sam stavio akumulator, nista nije radilo. Mada sumnjam da sam prilikom stavljanja akumulatora posto sam stavio prvo +, slucajno zicom od mase zakacio plus. Ali ne znam kako bi to pravilo neki kratki spoj kad je minus na akumulatoru bio slobodan sve vreme,nista ga nije doticalo. Nece centralna, ni da prima kljuc...itd. Samo svetli na tabli stop i blinkuje ona lampica sto pokazuje gde je citac kartice. I cuje se klackanje nekog releja. Posto imam autodatu nadjem gde su releji koji se odnose za palenje, kontakt itd kod motora i dole s leve vozaceve strane gde su osiguraci. Sve sam raskopao ,pogledao osigurace detaljno, otvarao kutijice releja da vidim da nisu slucajno pregoreli. Ali cini mi se da klacka neki relej unutar kutije gde je stampana ploca na koju se kace osiguraci i releji.
Imam lagunu II 2004 god 2.2 dci Ima filter goriva kao ulozak koji se menja vrlo jednostavno raskacicanjem creva i odvrtanjem jednog srafa na sredini poklopca filtera. I obicnu pumpu koja se rucno naduva nekoliko puta i auto upali odmah bez problema.
Previse je to para!Ali ne mora znaciti ako je toliko oguljen da je previse presao auto!Ja sam kupio sa originalnih 150000km i nesto a volan ok a menjac poderan na jednom mjestu.Auto je vozila neka svabica sa sve onim nitnama na rukavicama i poderala malo kozu na menjacu,posle ceka je jedan deo otpao i tako mi sada stoji,ali ne cepidlacim nesto previse oko toga.
Moj burazer je imao slican problem na E36 sa istim motorom. Cesto je imao problem sa kompom, pa ubacio drugi, i kak je skidao komp da nam nesto pokazuje kako radi stari, prolikom instaliranja novog desavalo se to zastajkivanje u radu motora i nepravilnim obrtajima u leru. ocigledno oslabe kontakti koji kace kompjuter i kablove prilikom cestog skidanja.
Kako se skida volan? Ima samo jedna rupica sa zadnje strane i neki mali lim, kao oprugica,ali nikao ne uspevam. Dosta je nepristupacno. To mi je potrebno da pregledam dugmice tempomata jer ne reaguju na pritisak a sumnjam na one kontakte sto se okrecu sa volanom da su zaprljani ili se izlizali. Unapred hvala na odgovoru!
imam isti problem,jos kad sam kupio auto(polovan) tako je bilo. Leva strana radi, motor se pomera gore dole, pokrece klapnu za regulisanje temperature,a desna strana kad das kontakt okrene skroz gore(na hladno duvanje skroz). Mada cini mi se jos da su i plasticni zupcanici koji pokrecu klapnu otisli,culo se neko krckanje,tako da sam pokusao i sa skidanjem table ali odustao sam jer me vec bila uhvatila zima a nisam imao zivaca da to rasklapam i sklapam. Imam autodatu na laptopu i nadjem na el.semu za klimu, tako da sam motor za klapnu desne strane prespojio i zimi mi radi max toplo, a leti vratim kako je bilo na max hladno.
otisli su neki od lezajeva motora ili neki od onih silena koji ublazavaju vibracije
ASR sitem protiv proklizavanja, a reaguje pri uzbrdici na mokroj cesti ili kada je sneg,ili pri naglom startu da ne dolazi do proklizavanja , skripanja. Sisttem veze za sebe kocioni sistem i deluje automatski na obrti moment motora, postoji mogucnost da se iskljuci tasterom na kontrolnoj tabli, skoda, wv
imam lagunu 2.2dci 2004 automatik tiptronik menjac, presao oko 130 hiljada, manje trosi neko manuelni,zezao me je kad sam ga kupio sa nekih 100000hiljada, promenio ulje i filtere i sve je ok
imam isti problem na laguni tiptronik 2005 kad se ugrije mjenjac iz trece u drugu kad salta cimne bas zestoko.bojim se da ne pokida neke zupcanike, otprilike na 40km/h ubacuje u drugu pa onda ako stajem na semaforu ubacim u ler N
Trebalo bi zameniti ulje i filter ulja u menjacu, ali da iscuri sve ulje iz sistema, treba zamo saznati koja kolicina ulja je potrebna
imam isti problem sa renolom laguna 2.2 dci tiptronik menjac, dosuo sam litru ulja u menjac i bilo je ok nej\kih mesec dana, posle sam sipao kompletno novo ulje ali ponavlja se problem cimanja kad ubacuje iz trece u drugu brzinu, narocito posle zustre voznje, znaci kad se zagrije ulje. Mada mislim da je problem u filteru jer ga nikako nisam mjenjao,a ulje gubi viskoznost i do 8 puta kad se zagrije sa 22stepena na 75 u toku voznje, pa i vise. Problem kod mjenjanja ulja je u tome sto je jako tesko sve da iscuri iz sistema. Kod mene staje oko 8 litara,a jedva da sam 5 iscuri znaci 3 litre starog ulja su i dalje u sistemu.Mislim da tvoj bmw ima slican problem