Trenutno niste prijavljeni. Za prikaz svih foruma potrebna je registracija.
Ne znam kako je u RS sto se cena tice, al` da tražim za sebe (i da pri tome imam 407icu), uzeo bih (ne obaziruci se na cenu, mada ne verujem da je previse skuplje od 550 e, a vrlo je moguce da je otprilike toliko) Luk-ov komplet za zamenu kvacila koji u kompletu dolazi sa plivajucim zamajcem. Vodi se pod nazivom LuK RepSet DMF, odnosno kataloskim brojem 600 0140 00
poslednji komplet, na dnu.
Dole su detalji toga kako ih za taj set daje lukov online catalog
Opste:
BAR-kod 4005108825407
Status Normalni
Kolicina po jedinici pakovanja 1
Jedinica pakovanja 1
Kriterijumi:
do godine proizvodnje 09/2006
Oprema motora za motore sa zamajcem sa dvostrukom masom
Dopunski proizvod / Dopunska informacija 2 sa iskljucnim lezajem
Dopunski proizvod / Dopunska informacija 2 sa lamelom kvacila
Dopunski proizvod / Dopunska informacija sa pritisnom plocom kvacila
Dopunski proizvod / Dopunska informacija 2 sa zamajcem
Dopunski proizvod / Dopunska informacija 2 sa garniturom vijaka
Doterivanje/Naknadno podesavanje sa automatskim naknadnim podesavanjem
Dopunski proizvod / Dopunska informacija 2 Za montazu neophodan specijalni alat
Maks. ugao zazora [stepen] 23
Broj zubaca (izracunavanje maks. ugla zazora) 9
maks. zazor kod iskretanja [mm] 2,9
Dopunski proizvod / Dopunska informacija 2 sa dodatnim frikcionim prstenom
SVHC Nema SVHC supstanci!
Usput, Valeo zamenski komplet ali koji dolazi sa obicnim zamajcem (koji je valeo predvideo kod 2.0 hdi) umesto plivajuceg, i koji bi trebao da bude prilicno jeftiniji od bil koje kombinacije kvačilo+plivajuci - vodi se pod valeovim kataloskim brojem 835068
I ukoliko se menja zamajac, zgodno bi bilo uzeti set kvačila u kompletu sa plivajucim zamajcem, jer cene seta (valeovih) kvačila sa zamenskim klasičnim zamajcem više nisu toliko drastično niže od setova sa (fabrickim) plivajucim (kao sto je bio slucaj do npr. pre godinu dana). Za tih oko 550 evra mislim da ide set sa plivajućim, pa je to verovatno najzgodnija opcija. Kažem generalno o Valeo setovima, kada oni nude komplet seta kvačila u dve varijante, uz plivajuci zamajac ili uz zamenski običan zamajac.
Ne znam kako je u ostalim delovima Balkana, ali u Srbiji oni koji hoće dobro da prođu - potraže najvećeg dobavljača/uvoznika Valeo-ovih proizvoda (i uzimaju od njegovih distributera). Inače, ne bih baš da reklamiram Valeo, ali se oni uglavnom primarno nameću kada se radi o kvačilima i nečemu što ima relativno garantovan kvalitet uz prihvatljivu cenu. Podrazumeva se nabavka od sigurnog izvora.
Ostali proizvodjači kvačila (npr. Sachs, Luk...) čije ime ume da garantuje kvalitet su uglavnom skuplji, a skuplji su i setovi koje Pgt. prodaje kroz ovlašćene servise po kataloškim brojevima. Pošto, kako je već rečeno, cena ume poprilično da varira, posao oko seta je najbolje prepustiti servisu/majstoru pa nek on bude odgovoran za sve što se toga tiče.
Ako se želi samostalno najpovoljnije nabaviti set, onda će to podrazumevati provere kataloških brojeva, razgovaranje telefonom, eventualne provere na licu mesta....
Pozdrave ekipa,
Ima li neke prevelike razlike u ''originalnom'' i kvalitenom ''zamjenskom'' dijelu, ova firma daje 1 god. garancije na sve dijelove.
Otvored sam za prijedloge
Hvala lijepo
Mnoge poznate firme koje proizvode originalne delove za jedan brend ili model vozila, prave zamenske delove za drugi brend. A brendova ima mnogo, mnogi od njih su uglavnom dobri, za svaki ce poneko da ima i lose iskustvo - al kad neko daje garanciju to je vec bitna sigurnost. Dakle, teraj to kod tih sto ti daju garanciju na delove.
Usput, cisto od mene, ako taj Hdi ima FAP zahtevaj da u njega ide motorno ulje koje zadovoljava PSA B71 2290 odnosno ono koje je ACEA C2 - a takvo ulje preporuceno iz tvoje knjizice je Total INEO ECS 5W-30.
Ako nema FAP, bilo bi dobro da u njega ide ulje koje zadovoljava B71 2296, odnosno Total Quartz 9000 5W-40, tj. bilo koje kvalitetno ACEA B4.
Takođe, kad sve to radiš ucinićeš uslugu svom autu ako promenis ulje u menjaču, njega (ako nije automatic) treba 2 litra i kosta oko 15ak evra, a ne bi trebali da ti naplate nesto mnogo samo zato sto su odvrnuli jedan sraf predvidjen za ispustanje transmisionog ulja, i sto su odvrnuli drugi da bi sipali novo. Dakle to ne bi smelo da ti poveca cenu za vise od maksimalno 20-30 evra. Taman mu je i vreme da se zameni to ulje, a pogotovo ako je auto presao porilicno i stigao iz uvoza.
Srecno
Jedino što niko ne pomenu potrebne dimenzije.
Duža metlica je 700 mm, a kraća 650 mm.
Npr. Bosch za taj auto svoj komplet prednjih metlica vodi po brojem 3 397 007 100 a naziv modela je aerotwin. Cena je oko 25 evra.
Kada se kupuju zasebno, odnosno kada ih Bosch pakuje pojedinačno onda metlica vozačke strane ima kataloški broj 3 397 008 574 dok je suvozačka (kraća) 3 397 008 573
Naravno, osim Bosch-a ima još puno različitih proizvođača, različitog kvaliteta i cena, pa ako se ne znaju njihovi tačni kataloški brojevi - onda se (kako se to najčešće čini) metlice nabavljaju po odgovarajućim dimenzijama, odnosno dužini.
Lično, za svoj Citroen C3 sam pre neki dan nabavio Wurth-ove metlice, koje su jeftinije (a i kraće) i do sada su se pokazale korektno.
Quartz 7000 10W-40 naravno nije full synthethic - ali to ne znači da je loše. Dakle, odgovor na pitanje je - ne fali ništa tom ulju.
I ne fali mu kada se sipa u hdi motor koji nema FAP/DPF ili npr. u benzince i kada se to ulje menja na 10,000 km (u slučaju vrlo teških uslova vožnje, kao što je iskljucivo gradska voznja i nešto kraće npr. 8000 km).
Ono prethodno ulje, iz viskozne gradacije 5W-30 pripada Ineo seriji ulja, a njih ima više (zadovoljavaju razlićite norme, za različita vozila).
Najverovatnije se radi o Total Ineo ECS koje zadovoljava onaj standard koji traže Hdi sa FAP/DPF odnosno PSA B71 2290 (ili ACEA C2+dodatni psa testovi). Ako neki hdi poseduje FAP/DPF ono bi najpre trebalo da se koristi, ali posto se ovde radi o hdi koji nema FAP/DPF onda su za njega primarni izbor ulja koja zadovoljavaju PSA B71 2296 i PSA B71 2294, odnosno ACEA B4.
Koje je bolje od ta dva, ili koje će razlike u efektima po motor biti među ta dva je vrlo duga priča - ali je u ovom slučaju ona manje bitna jer se i sa postojećim uljem ispunjava zahtev proizvodjača.
Ono što je bitno je da nema previše problema što je to ulje sipano, a da je prethodno bilo full sythetic iako se to uglavnom izbegava (jer se smatra da pri promeni viskozne gradacije ipak treba to činiti postepeno). Kako god, nije presudno, jer su međusobno sasvim mešljiva.
Da je moja ta 407ica, a da biram isključivo Total ulja - ja bih joj pri sledećoj izmeni dao Quartz 9000 5W-40, jer je to po standardima koje zadovoljava, i po tome što je koncipirano i za teže uslove vožnje - najprimerenije totalovo ulje za hdi bez FAP/DPF, odnosno za tu 407icu koja ume dobro da se nagazi po auto-putu.
Naravno, postoji još mnogo raznih izbora za motorno ulje u zavisnosti šta se želi postići, ali ovo gore nacvedeno ukoliko se žele striktno ispuniti zahtev kako to navodi proizvodjač motora (među nekoliko ponuđenih Total-ovih izbora).
Inače (ovo je bosanski forum koliko vidim), da živim na teritoriji gde mi je Modriča blizu, ja druga ulja osim njihovih ne bih ni razmatrao. Imaju oni odlično i ACEA B4 ulje. Isto uglavnom vrlo važi i za ostalih par većih rafinerija na Balkanu, posebno u poslednjih par godina (kako ih je oporavio strani kapital).
Striktno gledano, zavisi šta piše u servisnoj knižici.
S` tim što su preporuke za upotrebu motornih ulja od strane PSA u poslednjih 10ak godina vrlo diskutabilne, uzimajući u obzir i sa njihove strane preporučene intervale zamene.
Za onog koga zanima koje motorno ulje za određeni tip motora u Pgt- vozilu je preporučeno/zabranjeno ili autorizovano/neatorizovano (uz servisnu knjižicu) - najreferentniji peugeot-ov dokument je sledeći:
Uz njega, sam total je (što je manje obavezujuće) u svetlu najnovijeg propisanog standarda za najnovija vozila (od 2012.) izdao i sledeću brošuru koja na jednostavan način opisuje razlike među njihovim preporučenim uljima koja zadovoljavaju pojedine, a od PSA tražene standarde (PSA B71 2312, B71 2290, B71 2296, B71 2294 respektivno), dakle za Pgt.
Prosto rečeno, kao što se i vidi iz tabele - može Total Quartz 7000 10W-40 u DV10ATED, odnosno u prvoj tabeli stoji da je autorizovano, a u drugoj da je preporučeno.
Druga je (i mnogo duža) priča da li to što "može" ili je autorizovano/preporučeno - znači i da je to za taj konkretni motor i najbolji izbor.
Hvala npero, takva informacija je trebala, pa mi je zao sto smo relativno udaljeniji.. Inace, zao mi je sto sam ovime otisao u Off te se nadam da ce se osijeku-u neko javiti sa pravim odgovorom.
Btw, ostaje moja ponuda za zamenu grejaca - pa ko hoce (u beogradu) da uradi za pomenutu cenu, donosim mu cetiri originalna BERU ili NGK po kataloskom broju da ih zameni. Stari mu ostaju, cak i u slucaju da su svi ispravni, te da je problem u releju (za ciju zamenu mozemo naknadno da se dogovorimo).
Hvala
DS9 napisao:Posto se do grejaca na tom motoru ne dolazi bas previse lako
???
Izgleda da ja ne umem da citam izmedju redova, a mozda i ne znam da su na peugeot vozilima sa 1,4 hdi 70 (8 ventila) grejaci pristupacni. Ali na npr. Citroen C3 koji ima 1,4 HDi 70 grejaci definitivno nisu pristupacni, bas kako je to za jos poneke hdi naveo undermaster (zlo)
Dole je slika ponekih od delova koje je potrebno skinuti da bi se doslo u poziciju da se demontiraju i grejaci na citroenu c3 sa 1,4 hdi motorom. U desnom donjem uglu se vidi simensova dizna koju naravno nije potrebno skidati.
Kome je lako da na mom c3 zameni grejace dacu mu dvaes` evra za ruke (koliko mu dodje jedan otprilike radni sat servisa) - i da mi dozvoli da uzivam u njegovoj lakoci namestanja grejaca
Aha, greske grejaca dijagnostika auta kod hdi ne izbacuje na ekran, vec se moze ustanoviti prikljucivanjem na dijagnosticki softver pp2000. Opisano trokiranje se desilo meni jednom na 1,4 hdi. Bilo je napolju -4C, prethodno je sipan eurodizel na nekoj manje poznatoj pumpi. Ni pre toga, a ni posle toga se nije desavalo. Prethodno je odvezena vrlo kratka relacija od 4 kilometra, pa je auto stajao par sati - a nakon paljenja trokirao u leru, bas kako je opisano, oko 20ak sekundi a zatim se spontano stabilizovao.
Inace, moj filter goriva nema prikljucen senzor za vodu, pa mi je sve to izgledalo mi je kao problem sa gorivom.
Kasnije sam dijagnostikom ustanovio stalnu gresku P1351 Pre/Post heat relay coherence. Posto se do grejaca na tom motoru ne dolazi bas previse lako, i kako vise nije bilo bitnih problema sa autom (verovatno bi ih blo npr. na -10 C) promena grejaca ili eventualno releja grejaca ce biti izvedena kada se sledeci put bude rasklapalo po motornom prostoru, usled nekog veceg problema.
Posto osijek rece da je bio na dijagnostici onda bi mu verovatno, da je do grejaca, to konstatovali. Ovako... kad vec dobro ide, ne trosi ulje, ne dimi, verovatno bi mu prijalo ciscenje dizni. Kad prodje zima, do sledece se verovatno problem sa trokiranjem nece ponavljati.
Licno, problem sa gasenjem farova u voznji je na 1,4 hdi 2006. HZC resen skidajem, odnosno rasklapanjem ablendera i leve rucice. Ponesto od kontakata je bilo deformisano mehanicki, a nakon toga posle 15000 km, nema problema. Isto bi se resilo zamenom rucice, ali je u ovom slucaju postojeca rucica rasklopljena.
Ipak, posto se ovde opisuju i problemi sa zmigavcima i sirenom, ako se vec nije uspelo nakon pregleda ablendera - bice da mu sledi zamena.
A i aleksinački FRAD
Pa jes` malo natrpano na malom prostoru tog motora pod haubom. Inace se propustila prilika da se to uradi kada su skidane dizne radi promene njihovih bakarnih podloski. Posto nema vecih konkretnih problema, kad ih bude bilo sledi provera.
Usput, jedan nov Bosch-ov grejac za ovo vozilo kosta 25 evra, dok je NGK 18 evra. Bar se za toliko u maloprodaji nabavljaju kod ovlascenih distributera u Beogradu
Nego - imam jedno pitanje koje se tice reseta servisnog intervala. Uklonio sam simbol kljuca na glavnom displeju, ali mi je na pomocnom ostalo 9999 i to se ne pomera. vec mesec dana (naravno, na pritisak desne rucice se dobijaju informacije o prosecnoj potrosnji itd.).
A nesto i ne mogu da nadjem u Lexiji gde se taj interval podesava.
Hvala
Steta sto taj index nema i MecaFilter, koji je fabricka ugradnja za mnoga francuska vozila.
Nesto ne vidim ni odlicni Purflux
a ni Bosch-ov detaljni pretrazivac delova (pa i filtera)
Sad, posto mi sve ovo ne lici bas na literaturu za dijagnostiku - izvinjavam se za off
Hvala ti vrlo, ovo mi puno znaci. Sa svetlima je svojevremeno bio problem gasenja farova u voznji, ali je to reseno rasklapanjem ablendera i ručice. Van toga desavalo se da je za period od godinu dana dvaput crklo srednje stop svetlo na zadnjim vratima i po jedanput levi i desni far. Takodje, auto je dvaput ostajao bez serva u voznji, ali se to nije ponovilo vise od desetak meseci.
Sve u svemu, bitnih problema nema, tako da ce se provere grejaca vrsiti jedino ukoliko zbog nekog drugog razloga bude trebalo da se čačka u tom prostoru.
Jos jednom, vrlo ti hvala.
Citroen 1,4 Hdi 70, 2006. restyle, ubrizgavanje sid 806
Auto ne pravi bitne probleme, osim sto treba nesto malo duze da se zadrzi kljuc pri verglanju da upali. Na displeju u vozilu se ne prijavljuju greske.
Lexia detektuje
Permanent fault - of the lighting stalka button coherence 9C86 (ali sa svetlima nema nekog problema). Takodje se prijavljuje lokalna greska 7157 external temp information, ali jedino sto je sam na displeju u vozilu primetio je da je zbog 2 C spoljnje temperature prijavio risk of ice.
P1351 Pre/Post heating relay coherence
Kada se uradi aktuator test, nakon kliktanja izbaci Short cirquit to -
Ako se radi test - power relay - izbacuje operation completed - no fault detected (iako se nije culo kliktanje)
Inace, ako sam dobro video, nakon paljenja, stoji da je "post heating - active"
Pa, pretpostavljam da treba zameniti relej grejaca.
***
Takodje imam pitanje u vezi Injection flow correction
U leru su tri dizne na oko 100 % a jedna pokazuje oko 90 %, Ako se doda gas, nakon 1500 Rpm sve dobiju vrednost 100,35%. Nadam se da je to ok.
Uz to, pretpostavljam da je normalno da papucica gasa kada se pritisne do kraja prikazuje vrednost 80%
Hvala
&pozdrav!
Ovde neko rece da ovaj rezak zvuk moze biti i do podloski dizni, kako se to ispituje i da li je opasno po motor?
Kada je problem samo sa bakarnom podloskom dizne (najcescee na 1,4 hdi), koja se vremenom stanji pa ne dihtuje dobro, ili nakon skidanja dizni pri remontazi ne bude dizna stegnuta prema servisnom uputstvu, pa se usled toga olabavi - odmah pri startovanju motora na leru se cuje karakteristican kuckajuci zvuk (kao npr. stare sivace masine) koji ne prestaje. Pri davanju gasa taj zvuk ce biti prepokriven generalnim brundanjem motora. U neposrednoj okolini dizne koja pusta ce se videti nakupljena garez, a osetice se i izduvni gasovi.
Prvih dana popustanja podloske auto ce biti sasvim funkcionalan i nece se prijaviti nikakav problem. Nakon voznje od par desetin/stotina kilometara nakupice se dosta garezi oko lezista dizne, a tek nakon nekog vremena se moze ali i ne mora prijaviti neka greska. Naravno, treba reagovati sto pre.
Da bi se uklonio problem najbolje je promeniti sve cetiri bakarne podloske dizni novim, i srafove koji drze dizne stegnuti moment kljucem tacno po servisnom uputstvu. Vrhove dizni nikako ne cistiti osim ako nemate potrebnu opremu. Ukoliko se ima mogucnosti prilikom ove operacije najbolje je poslati dizne u servis na proveru i ciscenje.
karakteristican zvuk motora usled nedihtovanja podloske dizne. U zavisnosti na kom je cilindru otisla podloska zvuk moze biti malo ostriji ili mutniji, ali je karakteristicna njegova frekvenca