Trenutno niste prijavljeni. Za prikaz svih foruma potrebna je registracija.
lepo pise da je induktivni, na bregastoj
postoje neka pravila foruma u vezi sa tim sta je potrebno da bi se videli linkovi - potrebno je da se malo doprinese forumu; ko nije doprineo - ne vidi linkove; ako si poznavalac - mozes da doprineses vrlo lako, a ako nisi poznavalac - bolje odneses majstoru da ti to odradi.
Jel to, to?
nadam se da ne skodi da postavim ovo, iz dokumenta koji sam preveo u vezi sa principom rada Simtec 56.5 EMSistema:
CAS (primarni okidac)
CAS se sastoji od nazubljenog diska i dva namotaja (pobudjivaca i
pobudjenog). Disk je zakacen na radilicu i sadrzi 59 zuba oko sebe.
Na poziciji od 114stepeni pre gornje mrtve tacke, jedan zub je
izostavljen, kao referenca gornje mrtve tacke tako da ukupno 58
zuba ostaje na disku.Signal visoke frekvencije izmedju 120 i 180kHz se dovodi do
namotaja pobudjivaca od ECU-a.
Kako se radilica okrece, tako se i zubi diska okrecu kroz polje
delovanja pobudjivaca, tako da nastaje modulacija koja se salje
ECU-u koji racuna brzinu okretanja radilice kao i trenutnu poziciju
klipa u odnosu na gornju mrtvu tacku.
Ako CAS otkaze, ECU ce izbaciti gresku o tome i uci u pomocni
program, kada ce koristiti signal za bregaste osovine kao zamena.
Ako oba senzora otkazu, motor se ne ce moci pokrenuti iz
bezbednostnih razloga.
CID (senzor bregaste)
Senzor bregaste osovine radi na istom principu kao CAS. CID
senzor se sastoji od diska sa jednim segmentom i pobudjivaca. Disk
je prikacen na bregastu. Signal visoke frekvencije izmedju 120 i
180kHz je doveden do kalema pobudjivaca. Kako se bregasta
okrece i segment rotira u polju pobudjivaca, nastaje modulacija koja
se vraca do ECU-a kojim pokazuje poziciju prvog cilindra.
Ako CID senzor otkaze, ECU ce koristiti vrednosti sa CAS senzora.
Ako oba senzora ne rade, bice zabranjena operacija paljenja iz
bezbednosnih razloga.
originalna tema ovde:
šta ima veze taj dihtung sa kompresijom??
The Minister napisao:Kako je mogao imati kompresiju 14 bara?
u pravu si, nista nisam razmisljao
skini poslednju verziju AcGasSynchro programa, instaliraj, pokreni, pitace te da updateujes,
ti updateuj, ne treba da si online. pozeljno je da uradis kalibraciju posle toga
Kako je mogao imati kompresiju 14 bara?
sto se firmware-a tice - slobodno ga updateuj.
postoji jedan dokumenat za podesavanje prikaza nivoa gasa, kada ga ispraznis skroz, punis po 1/5 rezervoara i upisujes napone u program. prethodno izmeris napone na pun i prazan rezervoar, i oduzmes ih, pa onda sa svakom sipanom 1/5 rezervoara dodajes ili oduzimas po 1/5 razlike napona, u zavisnost dal je rastuci ili opadajuci senzor.
izvoli:
razbusi na 2.20-2.25
pogledaj uputstvo, tamo pise gde treba da je mapa na leru i gde na max rpm
pa nije valjda 1100rpm pri anlnasovanju?! rpm motora pri startovanju je oko 300
a broj obrtaja lnasera bi se mogao dobiti uporedivanjem broja zubaca
1.8-2.0mm krenes od manjeg precnika pa postepeno razbusujes tj uskladjujes sa drugim parametrima
Laguna2 je vrlo udoban auto ali je dizel jako dobar do 150000 km, a posle toga, vrlo često ima kvarove na motoru oko skupih perifernih elektronskih komponenti motora.
a megane 1.5dci 2004. 101hp?
Stoga je OPEL da bi ublazio problem nastojao opeglati tu nelinearnost na nacin da je napravio elektronicki dva temperaturna koljena. Prvo priblizno od -40 stupnjeva do +40 stupnjeva i drugo od 40 stupnjeva do 120 stupnjeva. To mozes uociti ako pratis na dijagnozi naponsku vrijednost temperature koja u prvom koljenu radi od 1 do 5 V, a u drugom takodjer od 1 do 5V. Vrlo cest slucaj je da u tom preklapanju iz prvog u drugo temperaturno koljeno dolazi do pogreske koja moze biti uzrokovana neispravnoscu senzora u nekom podrucju ili neispravnoscu elektronickih elemenata u ecu.
Uzeh dijagnostiku u ruke i uopste nisam primetio ta 2 naponska kolena. Pocetni napon je bio oko 4V na oko 18stepeni i sa zagrevanjem motora napon je samo padao.
Skoro je radjeno reprogramiranje ECU, kod kolege sa foruma, tako da ne bi trebalo da je do SW?
Lambda radi vec posle 2-3 minuta od hladnog starta, napon lepo varira izmedju 4500 i recimo 100-200mV.
Ostalo javljam cim pre...
Ma kupio sam najgoru mogucu Vectru, sve zivo sam joj izmenjao, ali rekao bih da je zahvalan auto za odrzavanje i prilicno pouzdan. Ipak, razmisljam sada da je zamenim za 7 godina mladjeg Megana 1.5dci... valjda cu snjim imati vise srece
Koliko sam ja shvatio, tek po postizanju radne temperature motor ima one specifikacije kako je to dato u fabrici, a dok se to ne desi, specifikacije tj snaga treba da je manja... I u uputstvu pise da auto dok je hladan i nema bas onu snagu kao kada je ugrejan na radnu.
Razlika nije drasticna, daleko od toga da auto nece da vuce uzbrdo kada se zagreje, vec je razlika vise suptilna, ja je primecujem, neko drugi je mozda ne bi primetio.
Na 2 protokomera se isto ponasa, senzor i lambdu cu da proverim, a kompresiju da izmerim na hladan i topao motor?
Pumpa nije jer se i na gas isto ponasa.
Ako moze pomoc, kada je auto hladan mnogo lepse i zdravije povlaci i to sa manjim pritiskom na pedalu gasa. To traje nekoliko minuta nakon hladnog starta. Kada se ugreje na radnu temperaturu, potreban je veci pritisak na pedalu, a i pored toga povlacenje nije tako zdravo kao kada je hladan. Auto je ispravan, i kada se ugreje nema nikakvih problema, radi normalno, gresaka nema. Motor je X18XE.
mogu li da vidim sta pise u textu/linku, posto me interesuje slican megan?
Ja se izvinjavam na dezinformaciji.
Mozes li da mi kazes odakle ti taj podatak (0.5ms) i da li se po toj brzini otvaranja benzinskih biraju gasne dizne za odredjeni motor (ono 1ohm-3ohm)?
preporuka 1ohm-ske dizne za taj motor.
benzinske dizne idu do 18ms
ovde ima malo materjala:
proveri rad lambda sonde i prokontrolisi software gasne instalacije, da se nije desila dugorocna korekcija mape.....??
jesi proveravao instalaciju od senzora do ECUa? moja vectra, x18xe, ima dosta losu instalaciju u motornom delu, a to vazi i za x20xev....
u svakom slucaju, mozes da probas bez senzora radilice (tada ecu dobija informacije od senzora bregaste) ili bez senzora bregaste, znaci sa jednim od ova 2 senzora pa sa drugim...
a koju gresku izbacuje za lambdu? mozes da otkacis i lambda sondu pa da probas. takodje, i mnoge druge senzore mozes da otkacis i probas bez njih, pa da vidis da li se u nekom slucaju popravlja situacija (senzori temperature, vazduha, protokomer itd) - to je vezano za stucanje...
a to sto ne prikazuje preko 4500 onda moze da bude i do table, mozda riknula neka komponenta u njoj, pa da probas drugu tablu.
I jos mi pade napamet, da li si proveravao signal od senzora radilice?moguce da ima i napon i masu ali da ne salje dobar signal...
ako nece vise od 4500rpm ne valja ti senzor radilice, rekao bih....moze da bude i do lose instalacije u motornom delu.
Hvala svima na pomoci!!!
Problem je bio, necete verovati, jedan glupavi osigurac, koji se nekako bio polu-istopio, inace je to osiguraqc valjda F22, zuti. Stavih drugi osigurac, i problema nema, za sada. Probao sam po svakakvim losim putevima, naglim ubrzanjima i kocenjima, i nema ga. Medjutim, u voznji sam probao da na kratko izvadim osigurac i desava se isto kao sto sam opisao u problemu.
Hvala, veliki pozdrav !!
Proban i drugi kilomatar sat - isto se desava, dakle nije ni do njega...